Wizerunek w biznesie szkolenia – czy charyzmy można się nauczyć?

Charyzma to enigmatyczny termin, w którym zawiera się pewność siebie, towarzyskość, umiejętność wzbudzania zaufania innych oraz przekonywania ich do siebie bez większego starania. Wbrew pozorom, nie jest to cecha wrodzona. Wybierając profesjonalne wizerunek w biznesie szkolenia możemy skutecznie rozwijać naszą osobowość, a także zdobywać kompetencje zaliczane w skład charyzmy. To zaowocuje zarówno w życiu biznesowym, jak również prywatnym.

Charyzma – wrodzony dar czy nabywana umiejętność?

Bardzo wąska grupa ludzi może od urodzenia pochwalić się naturalną otwartością oraz umiejętnością wzbudzania zaufania i sympatii innych. W praktyce, wiele zależy od rozwoju i wychowania. Na charyzmę składa się wiele cech oraz umiejętności. Z całą pewnością są ludzie, którym pewne rzeczy po prostu przychodzą znacznie łatwiej. Jednak profesjonalne szkolenia wizerunku w biznesie każdemu pozwalają rozwinąć w sobie dar charyzmy. To kwestia pracy oraz regularnej praktyki.

Czego nauczysz się na profesjonalnym szkoleniu?

Zakres szkoleń biznesowych jest bardzo szeroki. Ogromny nacisk kładzie się przede wszystkim na przekaz niewerbalny, czyli mowę ciała, gesty, sposób oddechu i mówienia, a także radzenie sobie z różnymi stanami fizjologicznymi. Musimy pamiętać, że to właśnie komunikatory niewerbalne informują innych o naszym nastroju i nastawieniu. Ponad 80% finalnej oceny naszej osoby przy pierwszym poznaniu to właśnie efekt czynników pozawerbalnych.

Na szkoleniu biznesowym nauczymy się także rzetelnie i zwięźle prezentować projekty oraz ofertę naszej firmy. Dowiemy się, jak budować zaufanie oraz kreować ekspercki wizerunek w oczach odbiorców. Zajęcia obejmują także dress code, czyli właściwy sposób ubioru w biznesie. Na zakończenie szkoleń z wizerunku w biznesie, każdy uczestnik otrzymuje informację zwrotną z wyszczególnieniem mocnych stron oraz umiejętności, które warto dalej szlifować.

Jakich efektów możesz oczekiwać po dobrym szkoleniu biznesowym?

Podczas tego typu szkoleń otrzymujemy kompetencje twarde oraz miękkie. Tzw. umiejętności twarde są mierzalne i podlegają ocenie. Tutaj zaliczymy umiejętność przemawiania, znajomość technik perswazji i negocjacji, kontrolę komunikatów niewerbalnych czy sposób mówienia. Trener jest w stanie dokładnie ocenić wszystkie te aspekty oraz wskazać obszary, w których potrzebna jest dalsza praca i rozwijanie umiejętności.

Znacznie istotniejsze mogą się jednak okazać bardziej ogólne, umiejętności miękkie. Tutaj zaliczymy umiejętność radzenia sobie ze stresem, czy też pewność siebie w każdej sytuacji. Aby stworzyć spójny i szczery wizerunek w biznesie szkolenia pozwalają zbudować wewnętrzną siłę. Pod okiem wykwalifikowanych trenerów możemy rozwinąć swoje mocne strony oraz wyćwiczyć realne kompetencje na tyle dobrze, że w przyszłości nie będziemy musieli się zastanawiać nad ich prawidłowym zastosowaniem. Regularna praktyka powala bowiem wyzwolić tzw. mistrzostwo nieświadome, w której bezwiednie wiemy, co i jak należy zrobić.